Pagina's

vrijdag 21 december 2012

Echt vs Nep: Make-up Studio Perfect Blending Sponge

Op dit moment zijn er een aantal make-up sponzen te koop, vergelijkbaar met de Beauty Blender. Een daarvan is deze spons, de Perfect Blending Sponge van het merk Make-up Studio. De Beauty Blender heb ik nog nooit gebruikt, de Perfect Blending Sponge daarentegen wel. Hij is echter best prijzig, namelijk €10,90. Op eBay vond ik een neppe versie van deze spons, voor maar een euro of 2. Een groot prijsverschil dus! Benieuwd of hij even goed is als de echte?





Op eBay heb je echt heel veel neppe sponzen. Of nou ja nep, ze zijn in ieder geval niet van Make-up Studio. Ze lijken er alleen op. Ik besloot de gok te wagen, en kocht de neppe spons. Je kunt ze al vinden voor $1,80! Dat is maar iets van €1,50. Worth a try!

Dit is de verpakking van de echte spons. Netjes en goed verpakt, met instructies op de achterkant. De eBay spons kwam gewoon los aan in een bubbeltjesenvelop. Daar heb ik geen foto van, maar denk dat jullie daar wel een voorstelling van kunnen maken. :3

Dit zijn dan de sponzen naast elkaar. Op het eerste gezicht zie je afgezien van de kleur niet heel veel verschil. 

Ook als je ze nat maakt met water, wat de bedoeling is voordat je ze gebruikt, merk je niet echt een verschil. Alhoewel, de echte spons voelt net iets steviger aan. 

Toch zie je als je goed kijkt wel een groot verschil. De textuur is nogal verschillend! De echte heeft een wat ruwere putjes structuur, en de neppe is erg glad, en heeft een strepen structuur. 

En nu dan de werking, waarbij ik jullie denk ik moet teleurstellen. De neppe eBay spons werkt voor mij persoonlijk echt voor geen meter. Hij brengt mijn foundation en BB cream ontzettend vlekkerig aan, ik heb dus overal vlekken op mijn gezicht, en het is dus erg ongelijk. De echte daarentegen brengt alles mooi egaal aan, precies wat het product ook belooft. Zelfs de meest crappy concealer van eBay brengt hij nog goed aan onder mijn ogen. 

Helaas helaas, ik raad aan om als je dit product wilt kopen, toch de echte aan te schaffen. Die is wel wat duurder, maar je hebt er tenminste wat aan! De neppe was echt een teleurstelling. Goedkoop wordt in dit geval duurkoop. 

De Make-up Studio Perfect Blending Sponge kun je hier en hier aanschaffen, voor een prijs van €10,90. 

(Btw, artikeltjes als deze gaan er zeker meer komen. Ik vind het erg leuk om echte producten en de namaak versie er van te vergelijken!)

xoxo~